JAVArsovia 2009 - moje odczucia

Java Zostaw komentarz

Budzik ustawiony na 4:40. Po około 4 godzinach snu szybkie przebudzenie. Ubrałem się przemyłem twarz i zszedłem do kuchni zrobić sobie upragniona kawę oraz kanapki na drogę. Tak zaczęła się sobota i wyjazd na Javarsovia 2009. Popijając kawkę i przegryzając paluszki czekałem na Lewego, z któym miałem jechać do Warszawy. Nie zdążyłem dopić kawy a on już był przed moim domem. Około 5:20 wyjeżdżaliśmy powoli z przed mojego domu na dworzec PKP. Samochód “porzuciliśmy” na parkingu TESCO. Przy kasie “pani z okienka” powiedziała, że nie sprzedaje biletów na pociągi których nie ma - no co jest (wtf) przeciez wczoraj sprawdzałem w necie !! Niekompetencja pracowników PKP <zalamka> !! Udało nam się kupić w końcu bilet - ale pani powiedziała, że nie przyjmie zwrotu : )  Pociąg oczywiście przyjechał przecież internet sie nie myli : ) - i mial tylko 10 min opóżnienia. Około 8.25 byliśmy już na Dworcu Warszawa Centralna. Trochę się motaliśmy, ale udało nam się znaleźć przystanek tramwajowy, z którego linią 25 dojechaliśmy na ulicę Banacha. Oczywiście zapomniałem wydrukować sobie trasy z przystanku na Wydział Biologi UW : ( Ale nie byliśmy sami - ekipa z Białegostoku również poszukiwała drogi. Potem doszła jeszcze jedna grupa i razem pokaźną ekipą szliśmy na miejsce konferencji.

Teraz trzeba było się zarejestrować - WOW ile ludzi : O !! No ale po kilku minutach dostaliśmy torbę z gadgetami i plakietki ze swoimi imionami. Na miejscu była kawa, soki, ciastka itp. Po prostu bomba. Do wyboru były 3 równoległe scieżki tematyczne + warsztaty. My skomponowaliśmy sobie taki zestawik prezentacji:

  • Testy wspaniałe zdobywają Warszawę - Szczepan Faber
  • Ciągła Integracja w procesie wytwarzania oprogramowania - Kuba Kubryński
  • Apache Wicket - Paweł Szulc
  • +++++przerwa+++++
  • Android z perspektywy programisty JAVA - Jacek Zadrąg
  • Praca z odziedziczonym kodem - Jakub Dziwisz
  • Google Web Toolkit i JBossSeam - czyli piękny wygląd i bogate wnętrze - Łukasz Kobyliński

Pierwsza prezentacja “Testy wspaniałe zdobywają Warszawę” i WOW ten koleś (Szczepan Faber) to potrafi prowadzić prezentacje - taka myśl towarzyszyłami przez całe jego wystąpnienie. O opanowaniu przez niego eclipsowych tricków nie wspominam ; ] Prezentacja o testowaniu , jUNIT i 2 inne narzędziach. Bardzo podobał mi się zaprezentowany przez niego template testów:

[java]@Test
public void should…() throws Exception {
// given

// when

// then
}[/java]

Trzeba to sprawdzić : ) Według mnie to była chyba najlepiej poprowadzona prezentacja na Javarsovia 2009 - na pewno najlepiej z tych na których ja byłem ; ]

Ok kilka minut przerwy - kawa + ciastko i poszliśmy na prezentacje o Ciągłej Integracji. Trochę czytałem wcześniej na ten temat, toteż słuchało się całkiem całkiem. Kuba prezentował pare narzędzi m.in Hudson i Sonar. Muszę się im kiedyś przyjrzeć bliżej bo sama idea CI i funkcjonalność przedstawionych narzedzi wydaje się być interesująca.

Znów kawa + ciastko + chyba bułeczka i kolejna prezentacja. Tym razem Apache Wicket, który podobno “is good for my sex life”. Ogólnie Paweł w baaaardzo fajny sposób opowiadał o Wicketach - pokazał jak tego używać itp. Na slajdach używał zdjęć z filmu “Ali G in da Hause” - nie była to jedna z tych nudnych prezentacji… Zaprezentował również swój “start-up’owy framework” THTemplate, który ma ułatwić poprawne pisanie pierwszych aplikacji w Apache Wicket - Paweł obiecał również udostępnić ten “framework”, więc z ciekawością sprawdze z czym to się je. Z mojej perspektywy Wickety przypominają bardzo mocna Google Web Toolkit. Ale skoro oba projekty mają sporą liczbe userów to na pewno czymś się różnią.

Po tej prezentacji był czas na obiadek. Po jego zjedzeniu udaliśmy się na spacerek po Warszawie. Pierwsza prezentacja po przerwie dotyczyła programowania pod Android’em. Temat bardzo ciekawy i całkiem fajna aplikacja powstała podczas prezentacji. Szkoda, że prowadzący nie miał tak dobrze opanowanych skrótów eclipse jak Szczepan Faber, bo momentami podczas wpisywania kodu robiło się nudnawo : ( Nie mniej w wolnym czasie zassam Symulator Androida i ADT i zobacze może i mi uda się coś napisać.

“Praca z odziedziczonym kodem” - prezentacja poprowadzona przez Jakuba Dziwisza z AgileTuning.pl w całkiem ciekawy sposób. Pare piłeczek poleciało do publiczności (wyprodukowano tylko 120 szt) i unikatowy otwieracz (tylko 19 szt). Ogólnie prezentacja o tym jak sobie poradzić z kodem który nie my pisaliśmy - podany scenariusz jak na wojnie ; )

Ostatnia prezentacja była o Google Web Toolkit i Seam. O GWT raczej nic nowego się nie dowiedziałem za to Seam był dla mnie nowością. Łukasz pokazywał w jaki sposób możemy zitegrować GWT i Seam’a tak aby uzyskać “piękny wygląd i bogate wnętrze”  : )

Na koniec było jeszcze oficjalne zakończenie, podziękowania itp. Rozlosowano również 2 wejściówki na następny GeeCon.

Muszę przyznać, że organizatorom należą się ogromne brawa (i sporo litrów piwa). Konferencja zgromadziła na oko okolo 300 osób. Zorganizowana naprawde profesjonalnie - a przecież była darmowa. Uważam, że naprawdę warto było poświęcić cały dzień (i nawet wstać przed 5) by uczestniczyć w JAVArsovia 2009. Mnie osobiście zachęciło to do uczestnictwa w innych wydarzeniach tego typu jako doskonały sposób zdobywania / poszerzania swojej wiedzy.

KTO NIE BYŁ NIECH ŻAŁUJE !!!!

Materiały i filmy z konferencji pojawią się za jakiś czas na stronie JAVArsovia.pl, więc częściowo będzie można nadrobić straty - ale po sobie wiem, że obejrzeć coś na kompie, a wysłuchać tego na żywo to całkiem co innego.

Komentarze (3) do “JAVArsovia 2009 - moje odczucia”

  1. regi Says:

    ładnie widzę, że bloga sobie założyłeś :)

    ja zawsze zbieram się, żeby na tego typu konferencje pojechać i jakoś mi czasu brak :|

    pozdr

  2. Tomek Dziurko Says:

    Widzę, że mieliśmy 100% zgodność gustów przy wybieraniu wykładów na konferencji :) Mi trochę żal wykładu o Spring TestContext Framework, bo też zapowiadał się ciekawie, ale temat nadrobię, gdy udostępnią nagrania z konferencji.

  3. Kędzior Says:

    Ta konfiguracja wydawała mi się najciekawsza :)
    Chociaż gdy zostaną udostępnione filmy z prezentacji to pewnie z ciekawości obejrzę wszystkie prezentacje :)

Zostaw komentarz

Silnik: Wordpress - Theme autorstwa N.Design Studio. Spolszczenie: Adam Klimowski.
RSS wpisów RSS komentarzy Zaloguj








2zł Nordic Gold